12. Nädal Inimese ja arvuti suhtlus ergonoomika ja kasutatavus

Positiivne  Näide: Ajujaht koduleht

Ajujaht koduleht tõmbab pilku oma lihtsusega. Kodulehel on info kättesaamine tehtud võimalikult lihtsaks ja minimalistlikuks, ehk ei ole koormatud lehte pikkade ja väikeses tekstis kirjutiste ja juhenditega vaid vajalikust infost on tehtud kokkuvõte ja täpsemale ja pikemale infole on lisatud juurde link „loe täpsemalt“. Samuti on ajujahi kodulehel reaalajas muutuv statistika koos põnevate faktidega.
Statistika Pilt 
 
Liikudes hiirega säravate tähtede nimedel ilmub kohe kastike koos lühiinfoga, mis annab hea ülevaate sellest, mis nende nimede taga tegelikult toimub. Seega kodulehe tegijad on mõelnud paar sammu ette selles osas, mis infot külastaja sooviks saada ja millised võivad olla lisaküsimused.
Kodulehe head sisu toetab ka ühest värvist teise valguv visuaalne lahendus, mis on lihtsalt ilus ja teistest eristuv. Värvide mäng tekitab emotsiooni ja emotsioon aitab kodulehte meelde jätta. Samuti püüab pilku kodulehe teemade siduvus, mis on lahentaud mosaiik lahendusega, ehk uurides üldist infot selle kohta, et mis asi on ajujaht, siis ilmub teksti juurde koheselt ka kalender, mis on aktiive, ehk sinna peale on võimalik vajutada ja liikuda edasi sündmuste juurde. Info siduvus aitab külastajal leida infot nii, et ta ei olegi sunnitud reaalselt midagi otsima. 
 


Ajujahi koduleht on veebi ja nutiseadme sõbralik, seega infole ligipääs on iga seadmega  mugav 
 



Negatiivne näide Nocu lastekaubad koduleht.


Kodulehte avades hakkab koheselt mängima heliga reklaam video, mis tuleb eraldi kinni panna, et saaks rahulikult kodulehega tutvuda. Heliga kodulehed tihtipeale ehmatavad külastajad minema, sest see on tüütu ja pealetükkiv. Kodulehe ülesehitus ei näe väga hea välja kuna taust ja pildid ei lähe kokku. Visuaalne pilt kodulehest ei jäta  usaldusväärset muljet. Kontakt info ja ettevõtte tutvustus on valges kirjas värvilisel taustal, mistõttu ei ole kõige meeldivam sealt infot lugeda. Üldmulje kodulehest jääb selline nagu see oleks kiiruga valmis tehtud ja selle arendamisse ei panustata, mistõttu antud koduleht ei tekita ka usaldust. Ometi on koduleht ettevõtte visiitkaart. 

 
 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

6. Nädal Arvutid ja pragrahvid I: tants intellektuaalomandi ümber

Eksam - „Shit happens“ – Eesti IT ala suurimast ämbrist.